martes, 27 de mayo de 2008

Marketing 2.0


El passat dia 9 de Maig ens va visitar en Josep Lluís Gabriel, director de Bitlonia, el qual ens va parlar sobre la evolució que ha causat internet a l'actualitat i ens va explicar com està canviant la tendencia en el món de la publicitat. També ens va informar sobre la empresa en la que està implicat, www.bitlonia.com, que es basa en la publicitat a internet, un mitjà que està creixent molt favorablement.


Per començar, ens va adintrar en el món de la evolució de les web 2.0 i de la importància que té la publicitat en aquests casos. L'usuari és qui decideix què vol veure, què vol fer i quan ho vol fer, i decidim quina és la informació que volem rebre. És a dir, internet gira a l'entorn dels usuaris. Aquest procés ha creat una interactivitat centrat en l'usuari. És un públic actiu, participatiu i que abarca molts medis. Per tant podríem dir que, el marketing 2.0 és una nova forma de connectar amb els clients.
Idees claus que s'han de tenir presents:
  • S'ha de pensar en les accions amb els usuaris i no només per a ells.

  • S'ha de incluir el Buzz en la difusió

  • S'ha de considerar la evolució de les accions dirigida pels usuaris i l'entorn.

També ens va comentar la importància que té un procés publicitari per tal de causar un bon resultat. És important tenir clar les claus per arribar a l'èxit amb una idea simple, creïble, autèntica. L'èxit d'una bona campanya de Buzz marketing depen de dos factors:

  • Només cal una sola idea senzilla, creïble i simple per proporcionar al consumidor motius per parlar sobre el seu producte o servei.

  • Trobar el canal de difusió més adequat de difusió per posar-la en marxa i que s'expandeixi ràpidament.

La publicitat és un mitjà molt potent i pot ser gratuït i saps com, només cal tenir molt bones idees.

I finalment, ens va parlar sobre els cercadors, els quals són una eina que ajuden als usuaris per cercar informació a internet. Sense els cercadors de internet no tindrien la popularitat que ha guanyat en els darrers anys. Hi han dos mètodes per aconseguir un bon posicionament a la web:

  • Posicionament natural (SEO). (És d'accés gratuït, però és lent)
  • Posicionament per pagament. (S'ha de pagar per tenir un bon posicionament, és immediat.)

Per acabar, en Josep Lluís ens va parlar sobre la evolució de la empresa del que ell és director, Bitlonia, i ens va comentar alguns dels aspectes importants que s'han de tenir presents alhora de fer una campanya publicitària i del desenvolupament que està causant internet en el món de la publicitat.

No hay comentarios: